lunes, 10 de octubre de 2016

Berta Garcia Orosa: “Politikan komunikazio bulego tradizionala erabiltzen da”


June Valeria Ibañez eta Maite de Felipe

Teknologia berrien etorrerarekin batera komunikazio bulego berri bat sortu dela azaldu zuen Berta García Orosak, Santiago de Compostela Unibertsitateko irakasleak, Komunikazio bulego 2.0 izenekoa. Politikan oinarritzen diren komunikazio-bulego eta hauen eboluzioari buruz mintzatu zen EHUko Komunikazioa eta Gizarte Zientzietako fakultatean.


EHU-ko ikasleak Garciaren hitzaldian
Online komunikazio-bulegoen garapenaren hasiera 2005. urtean eman zen arren, aurretik bazeunden hamar komunikazio bulegoetatik bi online zirela azaldu zuen. Alde batetik, Komunikazio bulego 1.0ak daude, hauetan feedback-a ez da onartzen, hots, prentsa buruek kontrol osoa dute; Eta bestetik, Komunikazio bulego 2.0 ak daude, hauetan irakurlearekin elkarlanean aritzen dira komunikatzaileak. Hauek bi zeregin nagusi dituzte, publizitatea eta prentsa oharrak. “Politika alorrean komunikazio bulego tradizionala erabiltzen dute, nahiz eta haien asmoa feedbacka onartzen dutelaren antza eman nahi duten”, aitortu zuen Garciak, politika sailean aditu delarik.


Garciak politikan botoak irabazteko estrategiei buruz hainbat azalpen eman zituen, hiru estrategia aipatu zituen bere hitzaldian: Storytelling, Narratiba Trasmediatikoa eta Frame-a. Storytelling-aren helburua herritarra politikoaren bizitza pertsonalera gerturatzea da, batez ere arlo afektiboarekin jokatzen dute. Jarraituz, Relatiba Trasmedia azaltzera ekin zion, non kreatibitatea asko lantzen den. Hala ere, partidu politikoek ez ohi dute herramienta hau erabiltzen. Amaitzeko, Frame teknika “garratzitsuenetariko” bat kontsideratzen zuen politika kanpainentzat Garcia irakasleak. Teknika honekin politikariek soilik haien interesekoa erakusten diote hartzaileari, horrela sortu nahi duten irudiaren kontrol osoa komunikatzaileen eskuetan geratzen da.








No hay comentarios:

Publicar un comentario